Podstawy marketingu
Kursy » Kursy krókie » Podstawy marketingu
Liczba godzin: 40
Wymagania wstępne: ukończone 18 lat
Celem kursu jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu.
PROGRAM KURSU:
1. Pojęcie marketingu/3 godz/
2. Budowanie oraz kształtowanie wizerunku firmy /5 godz/
· Czynniki tworzące wizerunek firmy na rynku
· Co tworzy przewagę konkurencyjną firmy
· Budowa, promocja, utrwalenie wizerunku
· Wdrażanie strategii budowania wizerunku firmy
3. Doradztwo - strategia marketingowa firmy/3 godz/
· Rozpoznanie sytuacji marketingowej firmy – diagnoza marketingowa
· Przygotowanie propozycji strategii marketingowej
· Konsultacje oraz zatwierdzenie strategii marketingowej z zarządem
4. Podstawowe założenia i zasady rachunkowości, rezultaty zarządzania promocją i sprzedażą/4 godz
5. Badania marketingowe/4 godz/
· Metody
· Zbieranie danych i ich analiza
6. Plan marketingowy – elementy:/4 godz/
· charakterystyka branży
· analiza SWOT
· charakterystyka konkurencji
· reklama, promocja,
· cele strategiczne
· realizacja
7. Podstawy promocji – promocja firmy i produktu/4 godz/
8. Public relations/3 godz/
· Istota PR
· Komunikacja interpersonalna
· Kontakty z mediami
9. Zarządzanie marką - budowa i utrwalanie wartości marki/4 godz/
· Co to jest zarządzanie marką?
· Budowanie marki
10. Zarządzanie marketingowe/3 godz/
· analiza, planowanie, wykonanie i kontrola przyjętych programów marketingowych
11. Zarządzanie produktem/3 godz/
· Proces planowania marketingu produktu
· Zarządzanie wartością klienta
· Segmentacja rynku, właściwa strategia i przewaga konkurencyjna
Kurs kończy się sprawdzeniem efektów kształcenia oraz otrzymaniem zaświadczenia wydanego na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U.poz.186)